Click klik

Friday, July 23, 2010

Bidan terjun...



Peribahasa "Bidan terjun " tentu biasa kita dengar. Masa sekolah dulu tentu ada cikgu tanya, maksud peribahasa ni. Dan ramai antara kita tentu ada cerita masing-masing, yang menjadikan mereka seorang bidan terjun.
So, aku nak cerita bagaimana aku menjadi seorang bidan terjun, dalam erti kata yang sebenar-benarnya. Tiada yang tak benar melainkan benar-benar belaka.

******************************************************************************

Tarikh peristiwa ni aku tak ingat dah. Pasal aku tak tulis diari. Diari aku sekadar memory yang dah berumur 31 tahun nih. Tapi yang penting, kisah berlaku masa hari Jumaat, hari last sekolah sebelum cuti hujung penggal 2002.

Malam sblm tu, ada la jamuan ala-ala BBQ kat skolah. Dalam hujan gerimis sempat gak aku makan beberapa ketul sayap ayam panggang, udang panggang dan ntah apa lagi yang dipanggang. Meriah weh jamuan malam tu. Maklum la, dok kat kawasan pedalaman, sesekali kena gak menghiburkan hati. Walaupun makan kepak ayam BEKU, tetap best la time tu.

Apa yang penting malam tu aku telah men
sumbangkan sebuah lagu yang aku tak ingat dah lagu apa aku nyanyi. Ala-ala karaoke la gitu. Hik hik, berduet dgn Fairus. Yang lain tak nyanyi, ala-ala ayu yang lain tu. Aku ni ganas skit. hehe.

Balik aje kat rumah cap goyang sewaan kami tu, time dah dekat pukul 12 malam.. Mata dah nak lelap.. Tetiba plak dengar la bunyi aneh bawah rumah.. Senyap aje kami weh. Sblm tu ada la beberapa peristiwa skodeng yang berlaku. Maklum la, kami sumernya comel-comel belaka.

Call la sorang member bujang yang dok dekat (kena jadi James Bond), suruh tolong g ushya skit kot ada apa-apa yang pelik. Datang la mamat ensem sorang ni tolong tengok bawah rumah, kot ada sesapa yang minum Cap Apek dan tersadai bawah rumah. Tengok-tengok tak ada apa pun..

Member pun balik umah, (Cian member kena datang umah kami malam-malam.. ada apa-apa ker.hehe) dan kami pun tido la layan mata yang mengantok besama perut yang kenyang..


So, siapa yang jadi bidan terjun???

* Aku yang nyanyi karaoke?
* Member yang kena g jadi james bond malam-malam?



Jangan tak tahu.. Ni la Cap Apek. Haram bagi orang Islam.

************************************************************************






1 comment:

Terima kasih atas kata-kata anda. Komen anda sangat dihargai